Jerusalem_ID

Semàfor racista

La violència sempre ocorre en la interacció entre l'espectacularitat de l'esclat 

i la suspensió

Arribat aquest punt es fa necessària una breu digressió sobre el concepte de violència. 

En general, aquesta sol associar-se a un esclat de forces físiques, més o menys espectacular, que esquinça cossos o objectes. 

A aquest tipus de violència l'anomenem espectacular, ja que sempre és un esdeveniment per ser vist (fins i tot quan no hi hagi ningú mirant, com en un atracament en un carreró fosc o una matança en un lloc apartat). 

Però una acció és violenta fins i tot quan se suspèn l'erupció de força física i la insinuació i la dissuasió reemplacen el contacte material amb el cos exposat. 

En aquest cas l'anomenarem suspesa (encara que tot el món estigui mirant, no hi ha res a veure). 

La violència sempre ocorre en la interacció entre l'espectacularitat de l'esclat  i la suspensió, i la seva eficàcia depèn de que es mantingui la distància entre els dos extrems.

Des de l'inici de la segona Intifada, l'ocupació israeliana als Territoris Ocupats s'ha caracteritzat per un precari equilibri entre la violència espectacular i la suspesa.

'La cua del monstre'

Ariella Azoulay i Adi Ophir 



Direcció: Sàgar Malé i Domènec

Producció: Mapasonor

Guió: Sàgar Malé, Kilian Estrada, Domènec

Edició: Kilian Estrada

Fotografia: Sàgar Malé

Música: Ambient

Versió original subtitulada català

Versión original subtitulada español